Instalacja kierownicy dodany: 22-05-2011, czytany: 15887, kategoria: Kierownica, mostek, stery, ocena:

Jak łatwo zamontować kierownicę w rowerze.

Kierownica w rowerze jest niezbędna. Bez niej nie bylibyśmy w stanie kierować rowerem, a sama jazda byłaby wręcz niemożliwa. Mamy tu na myśli, zwykłych użytkowników dwóch kółek. Na pewno znajdą się specjaliści, którzy na monocyklu wyruszą w każdą trasę :)

W poprzednim poradniku pokazaliśmy jak zamontować mostek w rowerze. Teraz zaprezentujemy, jak w łatwy sposób zamontować kierownicę. W naszym przypadku posłużyliśmy się "czystą" kierownicą, na której nie mieliśmy zamontowanych manetek, chwytów lub owijek. Dzięki czemu nie musieliśmy rozkręcać mostka.

Zaczynamy od kierownicy.

Zakładamy kierownicę.

Jeśli śruby obejmy są dokręcone musimy je poluzować, ale nie wykręcamy ich całkowicie. Przekładamy jeden koniec kierownicy przez otwór.

Wkładamy jeden koniec kierownicy w otwór mostka.

Następnie delikatnie przesuwamy kierownicę...

Przekładamy kierwonicę przez obejmę mostka.

...robimy to delikatnie, gdyż nie chcemy porysować kierownicy. Niektóre mostki, na niektórych typach kierownic (np. z materiału o wysokim połysku) mogą pozostawić brzydkie rysy.

Przekładamy kierwonicę przez obejmę mostka.

Kierownicy musi być usytuowana symetrycznie względem mostka. Po lewej jak i prawej stronie musi jej być tyle samo. Większość kierownic posiada specjalne oznaczenia po środku, które ułatwią odnalezienie jej środka, a także ustawienie kąta nachylenia. Zawsze możemy też posłużyć się miarką.

Oznaczenie środka i kąta nachylenia kierownicy.

Gdy już ustawimy kierownicę na właściwym miejscu musimy dokręcić śruby obejmy. Producenci zazwyczaj podają wartości z jakimi należy je dokręcić. Jest to szczególnie istotne jeśli mostek lub kierownica wykonane są z karbonu. Zbyt duża siła może spowodować pęknięcie, któregoś z elementów. W naszym przypadku producent zalecił 5 Nm.

DObieramy odpowiednią siłę z jaką dokręcamy śruby.

Dokręcając śruby równomiernie, po pół obrotu każdą.

Dokręcamy śruby równomiernie.

Jest to istotne ponieważ przednia obejma mostka dociska kierownicę.

Dokręcamy śruby równomiernie.

Jeśli dokręcimy śruby nierównomiernie (odstępy pomiędzy obejmą a mostkiem nie będą równe na górze i na dole) może to spowodować uszkodzenie, któregoś z gwintów i grozić poważnym wypadkiem w czasie jazdy!

Równomierne dokręcone śruby obejmy mostka.

Na koniec kierownica w pełnej krasie :)

Przykręcona kierownica.

UWAGA: Kierownica to bardzo istotny element roweru, na który w czasie jazdy oddziałują znaczne siły. W wyniku czego zdarza się, że kierownice pękają lub nawet się łamią. Jazda z uszkodzoną kierownicą może doprowadzić do wypadku i utraty zdrowia lub życia. Jeśli nie jesteście pewni, że wasza kierownica jest prawidłowo zainstalowana lub posiada jakieś defekty skontaktujcie się z serwisem rowerowym.

O autorze:

Nick:  Adam Grabski
Wiek:  36
Miasto:  Pabianice
Punkty:  -10

Napisz komentarz:

Musisz się zalogować, aby móc pisać komentarze. Przejdź do logowania.